Comunicat de presă – Lansare Caravana Smart City

București, 25 septembrie 2017

Comunicat de presă – Lansare  Caravana Smart City

Etapa I, București, Hotel Phoenicia, 22-24 Septembrie 2017

În perioada 22-24 septembrie 2017, a avut loc lansarea Programului Caravana Smart City, cel mai amplu program de promovare a industriei Smart City din România, program inițiat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate (ARSCM), aflat sub Înaltul Patronaj al Ministerului Energiei.

Cu acest prilej, Președintele ARSCM, domnul Eduard Dumitrașcu a lansat Strategia Națională pentru Dezvoltarea Orașelor Creativ-Inteligente.  În cadrul acesteia, Președintele ARSCM a evidențiat implementarea standardelor ISO pentru Smart City, lansarea Apelului de Proiecte și Ghidului de Achiziții Publice – ambele documente dedicate administrației centrale și locale, alături de inițierea de către grupurile de experți naționali și internaționali ai ARSCM privind auditul smart city.

Eduard Dumitrașcu: ,,Lansarea Strategiei Naționale pentru Dezvoltarea Orașelor Creativ-Inteligente reprezintă un moment extrem de important pentru asociația noastră și marchează fundamentul pentru industria Smart City din România. Încă o dată, ca principal promotor al dezvoltării comunităților și orașelor inteligente, ARSCM, alături de principalii săi parteneri creează în acest moment mecanismele necesare autorităților pentru a implementa și dezvolta proiecte smart city.

Ceremonia de deschidere a programului a avut loc în data de 23.09.2017 în cadrul unui dublu eveniment, respectiv Lansarea Caravanei Smart City și Forumul Administratorilor Publici din România, reprezentată de Președintele său, domnul Marian Florea și administratorii publici din 34 de județe ale țării, precum și Primăria Municipiului București.

Programul Caravana Smart City este inițiat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate și este organizat Sub Înaltul Patronaj al Ministerului Energiei. Programul se desfășoară pe o perioadă de 12 luni, în 12 regiuni ale țării și reunește principalii factori decidenți din administrația publică, alături de  mediul universitar și principalele companii care oferă soluții inovatoare, dedicate regiunii vizate. Abordarea este cea reprezentată de Quadruple Helix, adică se concentrează pe relațiile universitate-industrie-guvernare, adăugând ca a patra spirală „publicul bazat pe media și cultura” și „societatea civilă”. Astfel, auditoriul lansării a cuprins reprezentanții a peste 8 milioane de cetățeni, peste 30.000 studenți, companii cu o cifră de afaceri de 2,5 miliarde euro și peste 20.000 angajați.

Reprezentantul Ministerul Energiei, domnul secretar de stat Robert-Iulian Tudorache, a subliniat importanța promovării programelor de eficiență energetică pe care ministerul le va explica în fiecare etapă a Caravanei Smart City și a salutat inițiativa ARSCM de a educa factorii decidenți cu privire la noile tehnologii și înțelegerea conceptelor smart city.

Domnul Sorin Chiriță, administrator public al Primăriei Capitalei a vorbit despre măsurile deja întreprinse în vederea transformării Bucureștiului într-o capitală inteligentă, printre acestea fiind mutarea Centrului de Monitorizare a Traficului în clădirea Primăriei și adăugarea de intersecții noi în mod constant, soluții de smart parking, biletul unic de călătorie, care ar trebui să intre în vigoare din luna octombrie, precum și alte subiecte de maxim interes pentru locuitorii capitalei.

La eveniment au participat: reprezentanți ai Guvernului, Primăria Capitalei, Ministerul Dezvoltării, Ministerul Energiei, administratori publici din majoritatea județelor țării, reprezentanți ai ambasadelor, reprezentanți de seamă ai societății civile, precum și Universitățile Politehnică,  Ecologică și Spiru Haret.

Dintre aceștia amintim:

Domnul Robert Iulian Tudorache-secretar de stat Ministerul Energiei,  Doamna Ramona Lohan-Consilier de stat Guvernul României, Doamna Dana Varga Consilier de stat Guvernul României, Domnul Sorin Chiriță – Administrator Public Mun. București, Doamna Cristina Mazilu – MDRAPFE, Domnul Groșan Mihai- Director MDRAPFE, Doamna Florentina Gherghiceanu –CGPMB, Domnul Ambasador Gerhard Reweger – Ambasada Austriei, Domnul Joshua Burke, atașatul comercial al Ambasadei SUA la București, Domnul Stephane Cesari – Atașat de cooperare responsabil pentru Guvernanța Ambasada Franței, Șarolta Besenyei – Vicepreședinte ARSCM, Domnul Călin Cosar, Preşedintele Camerei de Comerţ România – Israel, Domnul Victor Alistar – Transparency International, Domnul Alexandru Cumpănașu – Președintele Coaliției Naționale Pentru Modernizarea României, Domnul Prof.dr.ing. Florin Nemțanu – Universitatea Politehnică din București, Domnul  Prof.dr.ing. Valentin Navrapescu – Prorector Universitatea Politehnică din București.

Următoarea etapă a Caravanei Smart City are loc la Brașov în data de 5 octombrie 2017 și este adresată județelor  Brașov, Sibiu, Mureș, Harghita și Covasna.

Partenerii Caravanei sunt: Telekom România, Iridex Grup, Orange România, Direct One, ACO, QuickMobile, EasyLumen, BMF Grup, Clusterul Start Inovare.

Conform statutului său, asociația își propune să creeze canalele necesare promovării și implementării proiectelor de Smart City, atât prin reunirea tuturor factorilor care participă la dezvoltarea acestui concept, cât și prin acțiunile întreprinse de aceasta:

  • de participare cu rol consultativ la elaborarea strategiilor și programelor naționale privind dezvoltarea locală;
  • de monitorizare a implementării legislației și de contribuție la actualizarea acesteia;
  • de înființare de centre regionale care să sprijine implementarea de proiecte;
  • de realizare de studii, cercetări și propuneri de recomandări către autoritățile competente pentru implementarea de proiecte în domeniu;

Caravana Smart City, Etapa I a însemnat:
3 zile
6 evenimente
52 sesiuni networking

Si, cel mai important:
– 8 milioane de romani reprezentati la eveniment de catre autoritatile publice locale;
– 3 mld euro cifra afaceri a companiilor prezente;
– 30.000 studenți reprezentati;
– cele mai reprezentative organizatii civice au confirmat implicarea prin mesajele transmise;